Ajankohtaista


Uutiset
09.12.2024

Kiitos vuodesta 2024 asiakkaamme, yhteistyökumppanimme ja vastaajamme!

Tänäkin vuonna tuotimme paljon uutta mielenkiintoista tutkimustietoa suomalaisten ja kansainvälisten yritysten ja organisaatioiden käyttöön. Luotettavan tiedon tarve ei ole vähentynyt, päinvastoin.

Uutiset
09.12.2024

Suosituimmat pikaruoka- ja kahvilaketjut

Marraskuussa valmistuneen Pikaruoka- ja kahvilaketjut -tutkimuksemme mukaan 41 % suomalaisista asioi hampurilaisravintoloissa vähintään kerran kuukaudessa, vastaavasti 37 % käy pizzaravintoloissa kuukausittain. Molemmissa on kuitenkin hieman laskua verrattuna viime vuoteen, mikä johtunee monien kotitalouksien taloudellisen tilanteen heikentymisestä.

Uutiset
09.12.2024

Lukijatutkimuksista tietoa median ja viestinnän kehittämiseksi

Ihmisten ajankäytöstä kilpaillaan enemmän kuin koskaan – myös mediankäyttö on entistä pirstaloituneempaa. Lehdille asetettujen tavoitteiden kääntäminen laadukkaaksi ja kiinnostavaksi sisällöksi on lehden tekijöille jatkuva haaste. Siksi niiden sisältöä on kehitettävä jatkuvasti vastaamaan paremmin kohderyhmien tarpeita ja odotuksia, jotta ne olisivat lukijoille entistäkin merkityksellisimpiä.

Kauppalehti-yhteistyö
03.12.2024

Tutkimus selvitti: Tällainen kauppakeskus vetoaa kuluttajiin

Lue lisää
Uutiset
20.11.2024

Pirkkala nousi kärkipaikalle Kuntien imago 2024 -tutkimuksessa

Yrityspäättäjien näkemykset kunnista ja kaupungeista toimintaympäristönä on selvitetty

Uutiset
12.11.2024

Tule mukaan marraskuun webinaareihimme!

Nyt marraskuussa kannattaa olla kuulolla ainakin kahden kiinnostavan maksuttoman webinaarin verran, aiheina niin syömisen muutos ja tulevat trendit kuin tekoälyn ja teknologian kehityksen merkitys markkinoijalle. Tule mukaan kuuntelemaan!

Kauppalehti-yhteistyö
05.11.2024

Unohda avokonttori – tällaisissa tiloissa ihmiset oikeasti haluavat työskennellä

Lue lisää
Uutiset
22.10.2024

Uusi analyysimenetelmä paljastaa tekijät brändien suosion takana

Taloustutkimus tarjoaa uuden monipuolisen työkalun (SEM, Structural Equation Modeling) syy-seuraussuhteiden ymmärtämiseen kuluttajakäyttäytymisessä, ja sen avulla saadut tulokset voidaan hyödyntää markkinoinnin suunnittelussa, tuotteiden kehittämisessä ja pitkäaikaisten asiakassuhteiden luomisessa.