Ajankohtaista


Uutiset
01.04.2025

Vahvimmat korkeakoulubrändit 2025

Taloustutkimus on tutkinut korkeakoulubrändejä jo vuodesta 2002 lähtien. Tuorein suomalaisten nuorten ja aikuisten parissa tehty tutkimus kertoo, että vahvimmat korkeakoulubrändit ovat edelleen Tampereen, Turun ja Helsingin yliopistoilla. Parhaan kokonaisarvosanat saavat Tampereen, Turun ja Helsingin yliopistot sekä ammattikorkeakouluista Tampereen, Turun ja Poliisiammattikorkeakoulu.

Kauppalehti-yhteistyö
01.04.2025

Kuluttajat ovat yllättävän erilaisia eri puolilla Suomea – Tutkimus avaa alueellisen käyttäytymisen motiivit

Lue lisää
Uutiset
19.03.2025

Tampere ja Helsinki houkuttelevimmat matkailukaupungit

Suomi on monipuolinen matkailumaa - meiltä löytyy paljon erilaisia kohteita, jokaiselle jotakin. Selvitimme tuoreessa, laajassa kuluttajakyselyssä suomalaisten kotimaan matkailuun liittyviä mielipiteitä, asenteita, aikomuksia ja kiinnostuksen kohteita.

Uutiset
19.03.2025

Terveyden kriisi kehittymässä, kun unen laatu heikkenee

Worldwide Independent Network of MR (WIN), johtava riippumattomien markkinatutkimus- ja kyselytutkimusyritysten globaali yhdistys, julkaisi kansainvälisenä unipäivänä tuoreen Worldviews Survey -kyselynsä tuloksia. Tämän vuoden kysely, joka perustuu 34 946 henkilön haastatteluihin yhteensä 39 maassa, paljastaa huolestuttavan globaalin trendin unen laadun heikkenemisessä. Kyselyn avulla on seurattu ihmisten terveyttä vuodesta 2018 lähtien, mukaan lukien unen terveyttä edistäviä ja uneen vaikuttavia tekijöitä. Tulokset nostavat esiin teknologian ja sosioekonomisten tekijöiden vaikutuksen uniterveyteen ja korostavat lisätutkimuksen tarvetta.

Uutiset
18.03.2025

Johtamisen merkitys korostuu

Johtamisen merkityksellisyys on korostunut työelämässä entisestään – sillä on nyt ylivoimaisesti suurin merkitys sen suhteen, millaisen kokonaisarvosanan organisaatio saa työnantajana. Mutta miten suoriudumme johtamisessa?

Uutiset
18.03.2025

Johda tuoteryhmää kuluttajaymmärryksellä

Tuotekategoriatutkimus on markkinoijalle keskeinen työkalu, koska se auttaa ymmärtämään markkinan rakennetta, kilpailutilannetta ja kuluttajakäyttäytymistä. Sen avulla voidaan tunnistaa kasvumahdollisuuksia, segmentoida asiakkaita tehokkaammin ja kehittää erottuvia markkinointistrategioita. Lisäksi se tukee tuoteportfolion hallintaa ja hinnoittelua sekä auttaa ennakoimaan trendejä ja asiakastarpeiden muutoksia, mikä parantaa päätöksenteon tarkkuutta ja liiketoiminnan kannattavuutta.

Uutiset
25.02.2025

Johtaminen ratkaisee!

Suomalaiset ovat keskimäärin tyytyväisimpiä työilmapiiriin sekä omaan työhön ja sen sisältöön, kun tarkastellaan henkilöstökokemuksen eri osa-alueiden kokonaistyytyväisyyksiä. Samalla johtamisen merkitys korostuu edelleen. Tämä ilmenee Taloustutkimuksen tammikuussa 2025 päivitetystä henkilöstökokemustietopankista.

Uutiset
25.02.2025

Paranna yrityksesi työnantajamielikuvaa!

Hyvä työnantajamielikuva houkuttelee parhaita osaajia ja parantaa työntekijöiden sitoutumista ja tyytyväisyyttä. Työnantajamielikuvatutkimus on keskeinen työkalu, joka auttaa organisaatioita ymmärtämään, miten ne nähdään työnantajina. Tutkimus tarjoaa arvokasta tietoa siitä, miten nykyiset ja potentiaaliset työntekijät kokevat organisaatiosi.