Ajankohtaista


Uutiset
24.02.2025

Mitkä juomat trendaavat seuraavaksi?

Terveellisyys on juomissa vahva trendi, mikä näkyy muun muassa vesien ja alkoholittomien juomien sekä erilaisten terveysvaikutusten suosiona juomissa. Tämä oli nähtävissä myös Taloustutkimuksen vuonna 2023 toteuttamassa Juomat-tutkimuksessa; esimerkiksi alkoholittoman oluen ja maustamattoman kivennäisveden käyttöä oli lisätty eniten.

Uutiset
15.01.2025

150 merkittävän yrityksen yrityskuvat selvitetty

Martela sai Taloustutkimuksen vuoden 2024 Työelämän päättäjät (TEP) -tutkimuksessa parhaan yleisarvosanan. Kymmenen parhaan joukkoon pääsi tänä vuonna toimialalta toimistokalusteet myös Isku, ja näiden kahden yleisarvosanat olivatkin hyvin samalla tasolla.

Uutiset
15.01.2025

Miksi B2B-yrityskuvalla on merkitystä?

Hyvä yrityskuva ei ole vain etu, vaan monessa tapauksessa välttämättömyys B2B-sektorilla. Se vaikuttaa kaikkiin liiketoiminnan osa-alueisiin – asiakashankinnasta työnantajamielikuvaan ja sidosryhmien suhteisiin.

Uutiset
15.01.2025

Maahanmuuttajat mukaan mielipidetutkimuksiin

Maahanmuuttajat ovat käytännössä ainoa kasvava väestöryhmä Suomessa. Tällä hetkellä maahanmuuttajia väestöstä on 11 %.

Uutiset
09.12.2024

Kiitos vuodesta 2024 asiakkaamme, yhteistyökumppanimme ja vastaajamme!

Tänäkin vuonna tuotimme paljon uutta mielenkiintoista tutkimustietoa suomalaisten ja kansainvälisten yritysten ja organisaatioiden käyttöön. Luotettavan tiedon tarve ei ole vähentynyt, päinvastoin.

Uutiset
09.12.2024

Suosituimmat pikaruoka- ja kahvilaketjut

Marraskuussa valmistuneen Pikaruoka- ja kahvilaketjut -tutkimuksemme mukaan 41 % suomalaisista asioi hampurilaisravintoloissa vähintään kerran kuukaudessa, vastaavasti 37 % käy pizzaravintoloissa kuukausittain. Molemmissa on kuitenkin hieman laskua verrattuna viime vuoteen, mikä johtunee monien kotitalouksien taloudellisen tilanteen heikentymisestä.

Uutiset
09.12.2024

Lukijatutkimuksista tietoa median ja viestinnän kehittämiseksi

Ihmisten ajankäytöstä kilpaillaan enemmän kuin koskaan – myös mediankäyttö on entistä pirstaloituneempaa. Lehdille asetettujen tavoitteiden kääntäminen laadukkaaksi ja kiinnostavaksi sisällöksi on lehden tekijöille jatkuva haaste. Siksi niiden sisältöä on kehitettävä jatkuvasti vastaamaan paremmin kohderyhmien tarpeita ja odotuksia, jotta ne olisivat lukijoille entistäkin merkityksellisimpiä.

Kauppalehti-yhteistyö
03.12.2024

Tutkimus selvitti: Tällainen kauppakeskus vetoaa kuluttajiin

Lue lisää