Media osana kuluttajan identiteettiä
Kuluttajien arvot ja mediankäyttö ovat usein vahvasti yhteydessä toisiinsa, koska arvot ohjaavat kulutuskäyttäytymistä ja mediankäyttötottumuksia. Myös eri brändien arvostajien mediankäytössä on suuria eroja. Etenkin kun yhtälöön otetaan mukaan tarkastelu sukupolvien välisistä eroista – miten X-sukupolven ja vaikkapa Z-sukupolven brändiäsi arvostavat kuluttajat eroavat mediankäytöltään?
Brändiä arvostavien tai ei-arvostavien mediankäytön tuntemisella on selviä käytännön hyötyjä, kun ajatellaan näiden kohderyhmien puhuttelemista markkinointiviestinnällä. Kuluttajan arvomaailma, sukupolvi mihin hän kuuluu, mitä muita brändejä hän arvostaa, miten hän käyttää medioita – kaikki nämä vaikuttavat siihen, miten ja missä kuluttajaan voi ja kannattaa yrittää vaikuttaa.
Tavoitatko potentiaalisen kohderyhmäsi painetusta vai digitaalisesta mediasta, viihteen vai uutismedioiden ääreltä, ilmaisen vai maksetun sisällön parista, sosiaalisesta mediasta vai podcasteja kuuntelemasta, tietokoneella vai mobiililaitteella? Entä miten helppoa näitä kuluttajia on sitouttaa mediassa ja miten, kilpailuilla ja arvonnoilla, vai voiko heitä saada rekisteröitymään palvelusi käyttäjäksi?
Brändien arvostus 2024 -tutkimuksessa selvitimme 683 eri kuluttajabrändin arvostuksen ja houkuttelevuuden. Yhdistämällä näihin tuloksiin vastaajien mediankäyttösegmentoinnin…
- tunnistat brändin eri kohderyhmien; arvostajien, käyttäjien ja ei-käyttäjien asemoitumisen eri mediankäyttösegmenteissä
- saat tietää, millainen on brändin ja sen kilpailijoiden arvostus eri mediankäyttösegmenteissä (5 segmenttiä perinteisten medioiden suosijoista mobiiliviihteen suosijoihin)
- näet, miten eri sukupolvet arvostavat omaa brändiäsi ja kilpailijoiden brändejä sekä tunnistat, miten sukupolvet eroavat toisistaan median käytössä.
Hintaan sisältyvä 180-sivuinen Mediasegmentoinnin käsikirja sisältää tarkat erittelyt eri medioiden käytöstä, medioiden luotettavuudesta, median käyttöön liittyvistä asenteista ja käyttäytymisestä, arjen tärkeimmistä medioista, kiinnostuksen kohteista ja kuluttajien arvoista.