Brändi- ja kohderyhmätutkimus

Kokosimme brändi- ja kohderyhmätutkimuksen samaan pakettiin, jotta voimme tarjota sinulle hyödyllisen kokonaisymmärryksen brändisi tilasta sekä kohderyhmistäsi ja keinoista niiden tavoittamiseksi. Luonnollisesti voimme räätälöidä yrityksellesi haluamasi kaltaisen kokonaisuuden aivan tarpeidesi mukaan. Meillä on lisäksi myös paljon valmista bränditietoa, joka saattaa palvella tarpeitasi sellaisenaan ja on heti saatavissa – kysy meiltä lisää alla olevalla yhteydenottolomakkeella!

Tutkimuskonseptimme 4 tärkeintä hyötyä sinulle:

  1. Saat selkeät mittarit brändin tilan seuraamiseen (mm. tunnettuus, harkinta, käyttö, preferenssi, mielikuvat)
  2. Tunnet asiakkaasi paremmin (asenteet ja suhtautuminen tuotteeseen/palveluun, kuluttajaryhmittely klusterianalyysillä, kuvaukset kuluttajaryhmistä, mediankäyttö)
  3. Mahdollista toteuttaa myös kansainvälisesti eri markkina-alueilla
  4. Skaalautuva konsepti aina mainosyleisöihin asti

Muistathan, että vahva brändi erottaa kilpailijoista ja suojaa vaikeina aikoina. On lisäksi tärkeää tuntea omat asiakkaat hyvin, jotta omat toimenpiteet kohdentuvat tehokkaasti.

OTA YHTEYTTÄ


Johda ja suunnittele markkinointiviestintää strategisesti tiedolla

Brändi- ja kohderyhmätutkimuksemme selvittää, mitä brändillesi kuuluu sekä luo ymmärryksen vahvimmista ja potentiaalisimmista kohderyhmistäsi.  Sinulla on mahdollisuus saada tietoa myös kansainvälisesti eri markkina-alueista.

Peruskonseptiimme sisältyy:

  1. Bränditutkimus
    Brändin KPI:t eli tunnettuus, harkinta-aikeet, käyttö, preferenssit, suosittelu ja mielikuvat
  2. Kohderyhmäanalyysi
    Tehdään monimuuttujamenetelmän keinoin kuluttajien ryhmittely ja kuvaus kohderyhmistä kuluttajien asenteiden ja käyttäytymisen pohjalta
  3. Tuotteen/palvelun käyttö kohderyhmissä
    Selvitetään, miten tuotetta käytetään eri kohderyhmissä ja millaisia asenteita tuoteryhmää kohtaan esiintyy
  4. Ymmärrys kohderyhmän tavoittamisesta 
    Kohderyhmien käyttäytyminen ja mahdolliset kontaktipisteet: mediakulutus sekä ostopaikka

Valinnaisia laajennusosia ovat:

  1. Arvopohjainen segmentointi
    Tämä voi olla asiakkaalle tehty oma segmentointitutkimus tai jokin valmiista toimialakohtaisista kuluttajasegmentoinneistamme
  2. Ilmiöt ja toimialatieto
    Tuodaan mukaan asiakkaallemme relevanttia toimiala- ja ilmiö-/megatrenditietoa, jota meillä on valmiina
  3. Suomi kohderyhmiksi -palvelu
    Tutkimustieto on vietävissä karttapohjaiseen käyttöliittymäämme, jossa sitä voidaan tarkastella alueellisesti ja kohderyhmittäin
  4. Sanoma-mainosyleisöt
    Voimme muodostaa tutkimuksesta paikkatietoon pohjautuvia mainosyleisöjä mm. Sanoman medioihin, jossa ne ovat helposti asiakkaan hyödynnettävissä

Ota meihin yhteyttä niin katsotaan, millainen kokonaisuus palvelisi parhaiten omia tarpeitasi!

Contact icon

Kiinnostuitko brändi- ja kohderyhmätutkimuksesta?
Ota yhteyttä, niin saat paluupostissa esimerkkiraportin.

Voit toki myös jättää yhteydenottopyynnön, otamme pikimmiten sinuun yhteyttä!

OTA YHTEYTTÄ

Kiitos, haluan esimerkkiraportin!

Ota yhteyttä, kerromme mielelläni lisää!

Sipponen Katja

Senior Insight Manager katja.sipponen@taloustutkimus.fi 010 758 5123

Aiheeseen liittyvät muut palvelut: