Brändi- ja kohderyhmätutkimus
Kokosimme brändi- ja kohderyhmätutkimuksen samaan pakettiin, jotta voimme tarjota sinulle hyödyllisen kokonaisymmärryksen brändisi tilasta sekä kohderyhmistäsi ja keinoista niiden tavoittamiseksi. Luonnollisesti voimme räätälöidä yrityksellesi haluamasi kaltaisen kokonaisuuden aivan tarpeidesi mukaan. Meillä on lisäksi myös paljon valmista bränditietoa, joka saattaa palvella tarpeitasi sellaisenaan ja on heti saatavissa – kysy meiltä lisää alla olevalla yhteydenottolomakkeella!
Tutkimuskonseptimme 4 tärkeintä hyötyä sinulle:
- Saat selkeät mittarit brändin tilan seuraamiseen (mm. tunnettuus, harkinta, käyttö, preferenssi, mielikuvat)
- Tunnet asiakkaasi paremmin (asenteet ja suhtautuminen tuotteeseen/palveluun, kuluttajaryhmittely klusterianalyysillä, kuvaukset kuluttajaryhmistä, mediankäyttö)
- Mahdollista toteuttaa myös kansainvälisesti eri markkina-alueilla
- Skaalautuva konsepti aina mainosyleisöihin asti
Muistathan, että vahva brändi erottaa kilpailijoista ja suojaa vaikeina aikoina. On lisäksi tärkeää tuntea omat asiakkaat hyvin, jotta omat toimenpiteet kohdentuvat tehokkaasti.
Johda ja suunnittele markkinointiviestintää strategisesti tiedolla
Brändi- ja kohderyhmätutkimuksemme selvittää, mitä brändillesi kuuluu sekä luo ymmärryksen vahvimmista ja potentiaalisimmista kohderyhmistäsi. Sinulla on mahdollisuus saada tietoa myös kansainvälisesti eri markkina-alueista.
Peruskonseptiimme sisältyy:
- Bränditutkimus
Brändin KPI:t eli tunnettuus, harkinta-aikeet, käyttö, preferenssit, suosittelu ja mielikuvat - Kohderyhmäanalyysi
Tehdään monimuuttujamenetelmän keinoin kuluttajien ryhmittely ja kuvaus kohderyhmistä kuluttajien asenteiden ja käyttäytymisen pohjalta - Tuotteen/palvelun käyttö kohderyhmissä
Selvitetään, miten tuotetta käytetään eri kohderyhmissä ja millaisia asenteita tuoteryhmää kohtaan esiintyy - Ymmärrys kohderyhmän tavoittamisesta
Kohderyhmien käyttäytyminen ja mahdolliset kontaktipisteet: mediakulutus sekä ostopaikka
Valinnaisia laajennusosia ovat:
- Arvopohjainen segmentointi
Tämä voi olla asiakkaalle tehty oma segmentointitutkimus tai jokin valmiista toimialakohtaisista kuluttajasegmentoinneistamme - Ilmiöt ja toimialatieto
Tuodaan mukaan asiakkaallemme relevanttia toimiala- ja ilmiö-/megatrenditietoa, jota meillä on valmiina - Suomi kohderyhmiksi -palvelu
Tutkimustieto on vietävissä karttapohjaiseen käyttöliittymäämme, jossa sitä voidaan tarkastella alueellisesti ja kohderyhmittäin - Sanoma-mainosyleisöt
Voimme muodostaa tutkimuksesta paikkatietoon pohjautuvia mainosyleisöjä mm. Sanoman medioihin, jossa ne ovat helposti asiakkaan hyödynnettävissä
Ota meihin yhteyttä niin katsotaan, millainen kokonaisuus palvelisi parhaiten omia tarpeitasi!
Kiinnostuitko brändi- ja kohderyhmätutkimuksesta?
Ota yhteyttä, niin saat paluupostissa esimerkkiraportin.
Voit toki myös jättää yhteydenottopyynnön, otamme pikimmiten sinuun yhteyttä!