Brändien arvostus -tutkimus
Vuoden 2024 Brändien arvostus -tutkimuksen tulokset on julkistettu 29.8.2024. Ota meihin yhteyttä niin saat tarjouksen!
Taloustutkimuksen vuosittain tekemä Brändien arvostus -tutkimus on paljon muutakin kuin ranking-listaus. Tutkimuksen tilaajille toimitettava tutkimusraportti antaa laajan katsauksen tutkittuihin brändeihin sekä brändien kilpailukenttään, mahdollistaa kohderyhmätarkastelun ja tiedon vertaamisen 80 tuoteryhmässä ja 683 brändin kesken.
Mitä tutkimus pitää sisällään?
Kuluttajat antavat arvosanan tuntemilleen brändeille sen mukaan, kuinka paljon he kyseistä brändiä arvostavat. Samalla selvitetään, käyttävätkö he brändiä pääasiallisesti vai muiden ohella sekä kuinka todennäköisesti he suosittelevat brändiä (NPS).
Tutkimuksessa mukana olevat brändit valitaan mukaan esitutkimuksen perusteella. Mukaan varsinaiseen Brändien arvostus -tutkimukseen pääsee vähintään 5 prosentin spontaanilla tunnettuudella.
Tutkimuksen sisältö:
- Brändin tunnettuus ja arvostusindeksi
- Brändin käyttö ja asiakastyytyväisyysindeksi
- Brändin houkuttelevuus (uusi!)
- Brändin suosittelu (NPS)
- Brändimielikuva
- Tuotemerkin/yrityksen hintataso
- Kuluttajahintojen muutoksen vaikutus ja rahankäyttö tulevaisuudessa kyseisen tuoteryhmän tuotteisiin
- Läheisyysanalyysi brändin käyttäjistä ja medioista (sisältää myös some-kanavat)
- Verkkoanalyysi brändien korvaavuudesta ja välttämisestä
- Vastuullisiksi koetut brändit sekä vastuullisuuden tärkeys ja merkitys ostopäätöksiin
Vuoden 2024 tutkimusraporttiin on yhdistettävissä nyt myös Arvot -segmentoinnista tehtävä Arvoanalyysi sekä kuluttajien mediankäyttöön perustuva segmentointi - kysy meiltä lisää!
Vertailutietoa brändeistä on pääasiallisesti saatavilla vuodesta 2016 lähtien.
Lisäksi voit tilata meiltä räätälöidyn brändianalyysin, jossa peilaamme brändisi saamia tuloksia eri analyysimenetelmin historiallisesti, toimialalla, tuotekategoriassa, kilpailijoihisi nähden ja eri KPI:t huomioon ottaen. Kysy näistä kilpailuetua synnyttävistä lisämahdollisuuksista meiltä lisää!
Tutkitut tuoteryhmät ja brändit voit katsoa brändilistauksesta. Tarkista onko oma brändisi mukana!
Katso Brand Talk 2024 -webinaari:
6 hyvää syytä tilata tutkimusraportti:
- Saat kattavan kokonaiskuvan oman brändisi ja
kilpailijoidesi brändien asemasta kuluttajien mielissä. - Tunnet paremmin brändiäsi arvostavat, kuluttavat ja suosittelevat:
mitä mielikuvia he yhdistävät brändiisi ja kilpailijoihin! - Saat työkaluja kysynnän ennakointiin. Vastaajat ovat arvioineet rahankäyttöään eri
tuotekategorioissa sekä ostokäyttäytymisensä muutosta hintojen noustessa. - Kuluttajien ostokäyttäytymistä ohjaavien arvojen liittäminen brändeihin
on mahdollista Arvot -kuluttajasegmentointimme avulla. - Kuluttajien sekä eri sukupolvien mediankäyttötiedon yhdistäminen brändien arvostajiin,
käyttäjiin ja ei-käyttäjiin sekä laaja Mediasegmentoinnin käsikirja lisäoptioina. - Suomi kohderyhmiksi -palvelu mahdollistaa Brändien arvostus -tutkimustiedon alueellisen tarkastelun. Palvelusta näet miten brändisi käyttäjät, ei-käyttäjät ja arvostajat sijoittuvat maantieteellisesti. Tämän tiedon perusteella voimme esimerkiksi muodostaa brändillesi valmiita mainosyleisöjä, tarkastella tuotekategoriasi kulutuskäyttäytymisen kehitystä alueellisesti tai tehdä brändillesi ns. vaikutusalueanalyysin eli kertoa, miten brändisi arvostus eroaa eri jakeluteiden alueilla ja miksi.
Haluatko että kerromme lisää tai lähetämme tarjouksen – jätä tähän yhteystietosi niin otamme pikaisesti yhteyttä!