Kohderyhmät ja markkinointi
Markkinatutkimuksessa on usein tavoitteena tunnistaa kohderyhmiä asiakkaista, potentiaalisista asiakkaista, jäsenistä, muista sidosryhmistä tms. Silloin vastauksena on useimmiten segmentointi, joka pohjautuu kyselytutkimukseen ja sen tulosten pohjalta tehtyihin ryhmittelyanalyyseihin.
Kun kohderyhmät on tunnistettu, määritelty ja profiloitu, seuraava kysymys on, että miten hyödynnämme tätä uutta kohderyhmätietoa esim. asiakkaista tai koko markkinasta? Käyttömahdollisuuksia on lukuisia, mutta yksi yleisimmistä on markkinointi.
Siksi teemme kohderyhmien muodostamisen niin, että sen pohjalta on helppo viedä asiat markkinoinnin käytännön toteutukseen asti. Eli laatia kutakin kohderyhmää puhuttelevia viestejä, kohdentaa toimet oikeisiin kanaviin, sekä luoda suoraan mainonnan yleisöjä käytetyimmille digitaalisille mainonnan markkinapaikoille kuten Sanoman digimedioihin.
Tutustu alla näkyviin segmentointipalveluihimme sekä mitä palveluita meillä on markkinoinnin ROI:n parantamiseksi mainonnan tehokkaalla tutkimusperusteisella kohdentamisella. Tai ota suoraan yhteyttä niin kerromme lisää!