Kohderyhmistä mainosyleisöiksi

Tiesitkö, että voit käyttää myös tutkimusperusteisia kohdeyleisöjä mainoskampanjoissasi? Jos olet teettänyt meillä kuluttajatutkimusta, voi sinulla olla käsissäsi valmiita mainonnan kohdeyleisöjä, jotka odottavat vain hyödyntämistä. Kysy yhteyshenkilöltämme miten se käytännössä tapahtuu! Käytössämme on valtakunnalliset mallinnusmenetelmät ja suorat kanavat medioihin ja mainonnan alustoille (esim. Sanoman digimediat ja Adform), joissa näille yleisöille voi kohdentaa mainontaa.

Toinen vielä nopeampi mahdollisuus on hyödyntää valmiita tutkimusperusteisia mainosyleisöjä, joita olemme vieneet Sanoman medioihin valmiiksi mainonnan kohdennusperusteiksi. Katso alta mitä eri yleisöjä meillä on valmiina Sanoman medioissa hyödynnettäviksi ja mitä kaikkia erilaisia tapoja tutkimusperusteisten mainosyleisöjen muodostamiseen meiltä löytyy.

OTA YHTEYTTÄ


Sanoman valmiit kohdeyleisöt

Seuraavia tutkimusperusteisia kohdennuksia voit käyttää aina kampanjoidessasi Sanoman digimedioissa, kysy lisätietoja Sanoman mediamyynniltä, mediatoimistostasi tai meiltä.

  • TT - Autot - Uusi auto hankinnassa kolmen vuoden sisään
  • TT - Ruoka - Hyvinvointiin panostavat vastuulliset
  • TT - Ruoka - Terveyden ehdoilla elävät
  • TT - Ruoka - Välinpitämättömät rutinoituneet
  • TT - Ruoka - Elämykselliset edelläkävijät
  • TT - Ruoka - Valmiita ruokaratkaisuja suosivat
  • TT - Ruoka - Kotimaisuutta arvostavat konservatiivit
  • TT - Terveys - Huolettomat
  • TT - Terveys - Terveystietoiset
  • TT - Terveys - Tiedostavat
  • TT - Terveys - Passiiviset
  • TT - Terveys - Alakuloiset
  • TT - Asuminen - Tiedostavat tilaa kaipaavat
  • TT - Asuminen - Kotiin panostavat materialistit
  • TT - Asuminen - Vaivattomuutta arvostavat
  • TT - Asuminen - Arjen sujuvuutta arvostavat
  • TT - Asuminen - Kotiinsa kiintyneet huolenpitäjät
  • TT - Asuminen - Menestyshakuiset kaupunkilaiset
  • TT - käyttää kasvi- ja maitoproteiinituotteet
  • TT - käyttää Kaura- ja soijapohjaiset juomat
  • TT - ei käytä kaura- tai soijamaitoja
  • TT - käyttää ja arvostaa kotimaista designia

Kohderyhmiä luodaan jatkuvasti lisää ja niitä koskien voi esittää myös toiveita meille tai Sanomille!

Mainosyleisöt ovat mahdollisuus, jota ei kannata jättää käyttämättä

Useimmissa kuluttajatutkimuksissa kysytään ja tutkitaan asioita, jotka erottelevat kuluttajia ja nostavat esiin tutkimuksen teettäjälle olennaisimpia asiakasryhmiä jollain tavalla: 

  • Tunnettuus; ketkä tuntevat yrityksemme tai tuotteemme ja ketkä eivät?
  • Brändi; ketkä arvostavat brändiämme ja ketkä eivät? Tai ketkä arvostavat kilpailijoidemme brändejä? 
  • Ostokiinnostus; ketkä ovat kiinnostuneimpia kokeilemaan tuotteitamme tai palveluitamme? 
  • Tuotekäyttö; ketkä käyttävät meidän tai kilpailijoidemme tuotteita/palveluita?
  • Tai jos olet profiloinut asiakkaasi ja potentiaaliset asiakkaasi, ryhmitellyt tai segmentoinut markkinaa, millaisia kohderyhmiä muodostui? 

Kaikista edellä mainituista tutkimustiedoista voidaan muodostaa dataperusteisia mainonnan yleisöjä ja kohdentaa niihin markkinointia. Kohdennettu markkinointi tuottaa parempia tuloksia, lisää myyntiä ja säästää kuluja. Sen lisäksi että voimme viedä yleisöt mainonnan alustoihin, antaa niitä käyttöön mainoskampanjoitasi varten mediatoimistoille tai suoraan medioille, voimme myös itse rakentaa, ajaa ja optimoida ohjelmallisen ostamisen kampanjoita. 
 

Kolme reittiä mainosyleisöihin

  1. Brändiin liittyvät kohdennukset (arvostaa tai käyttää, satoja brändejä jo tutkittu, myös tuotekategoriatasolla arvostus tai käyttö 67 tuoteryhmästä)
  2. Valmiit kuluttajasegmentointimme eri teemoista; kuluttajatyypeistä yksittäisiin arvo- tai kulutusväittämiin
  3. Organisaatiollesi tehdyt omat tutkimukset tai jopa oma asiakasdatasi, jota hyödynnämme kohdennusmallinnukseen

Esimerkki mainonnan yleisön muodostamisesta tutkimuksella

Yritykselle x, joka myy tuotekategorian y tuotteita, tehdään tutkimus, jossa selvitetään kuinka moni suomalainen käyttää tuotekategorian y tuotteita, mutta ei käytä yrityksen x tuotteita. Näin tunnistetaan ryhmät, jotka voisivat ostaa yritykseltä x, mutta eivät vielä tee niin. Näistä tutkimustuloksista muodostetaan markkinointikohderyhmiä koko Suomen tasolla tai alueellisemmin, ja yritys x voi kohdentaa mainoskampanjansa tälle kohderyhmälle aina somekampanjoista ulkomainontaan. Kun markkinointi ei perustu hakuammuntaan, vaan tunnistettuihin kohderyhmiin, paranee sen tehokkuus ja kannattavuus selvästi.

Kysy meiltä lisää!

Kysy meiltä miten voisimme auttaa sinua ottamaan tutkimusperusteiset yleisöt hyötykäyttöön ja tehostamaan markkinointiasi.

OTA YHTEYTTÄ

Kerron mielelläni lisää

Aiheeseen liittyvät palvelumme