Mainonnan mittaukset

Mainonnan esitestaus ja huomioarvomittaukset ovat keskeisiä työkaluja markkinoinnin tehokkuuden varmistamisessa. Niiden avulla yritykset voivat optimoida mainoskampanjansa ennen lanseerausta ja varmistaa, että viesti tavoittaa ja vaikuttaa kohderyhmään halutulla tavalla. Ne auttavat varmistamaan, että mainos on selkeä, vaikuttava ja huomionarvoinen. Samalla ne vähentävät epäonnistumisen riskiä, säästävät resursseja ja varmistavat, että mainosbudjetti käytetään mahdollisimman tehokkaasti. 

Ota yhteyttä


Mainonnan esitestaus

Esitestaus on apuna, kun etsitään oikeanlaista luovaa ratkaisua, tai kun halutaan tietää minkälaisia tunteita tai reaktioita mainos herättää ja onko se oman brändin linjan ja tavoitteiden mukainen.

Esitestauksen menetelmät ja tutkimuskysymykset määrittelemme tapauskohtaisesti tavoitteiden pohjalta yhdessä asiakkaan kanssa. Esitestausta on mahdollista tehdä yhden tai useamman version kanssa. Esitestaus voidaan toteuttaa erilaisin menetelmin, kuten:

  • kvalitatiivinen tutkimus, jonka toteuttaa Taloustutkimuksen tytäryritys Inspirans
  • kvantitatiivinen nettitutkimus
  • silmänliikekamera
     

Mainoskampanjan huomioarvotutkimus

Kun haluat tietää miten tehokkaasti toteutettu mainonta tietyssä kanavassa tai useammassa kanavassa on toiminut, kannattaa tehdä huomioarvotutkimus. Huomioarvotutkimuksen avulla saadaan selville miten kampanja on saavuttanut halutut tavoitteet ja mitkä ovat kampanjan vaikutukset kohderyhmään esim. miten kampanja huomattiin, miten ydinviesti ymmärrettiin ja minkälaisia tunteita tai mielikuvia se herätti.   

Meillä on valmis tutkimuskonsepti, joka on suunniteltu siten, että brändin omistaja saa selkeän kuvan siitä, miten kampanja on toiminut: 

  • mainonnan muistaminen, spontaani ja autettu
  • mainonnan viesti
  • mainoksen herättämät tunteet
  • mainonnasta pitäminen
  • mielikuvat
  • aktivointi (kiinnostus, ostohalukkuus, lisätietojen haku)

Esitestaaminen sekä kampanjasta saatu palaute auttaa sinua kehittämään mainontaasi entistä paremmaksi. Ota yhteyttä, niin kerromme lisää mittausmahdollisuuksista!

Ota yhteyttä, kerromme mielellämme lisää!

Sipponen Katja

Senior Insight Manager katja.sipponen@taloustutkimus.fi 010 758 5123

Salonen Outi

Account & Insight Director outi.salonen@taloustutkimus.fi 010 758 5425