Valmiit segmentointitutkimukset
Taloustutkimus tekee jatkuvasti väestön keskuudessa segmentointitutkimusta eri teemojen sisällä kuten asuminen, terveys, matkustaminen, ruoka, liikenne (autoilu) ja media. Lisäksi tutkimme yleisellä tasolla suomalaisten arvomaisemaa. Tätä valmista tietoa voit hyödyntää välittömästi asiakasymmärryksen kasvattamiseksi, potentiaalisten asiakaskohderyhmien tunnistamiseksi, ja yhdistää sitä organisaatiosi omiin tietoihin. Kun otamme mukaan vielä keräämämme paikkatiedon, voimme muodostaa segmenteistä valmiita markkinoinnin kohderyhmiä ja mainosyleisöjä suoraan käyttöösi.
Tarjoamme valmista, heti hyödynnettävää segmenttitietoa suomalaisista kuluttajista
Tarjoamme valmista, heti hyödynnettävää segmenttitietoa suomalaisista kuluttajista
Valmiit segmentointitutkimuksemme käsittelevät yleisimpiä kuluttamisen teemoja sekä ihmisten perusarvoja, jotka vaikuttavat heidän käyttäytymiseensä kaikissa elämän valinnoissa.
Valmiiden segmentointitutkimustemme teemoja ovat muun muassa Ruoka, Asuminen, Liikenne, Matkailu, Media ja Terveys.
Kysy meiltä tarjousta niin saat tietää millaisia kuluttajatyyppejä olemme profiloineet kustakin aiheesta sekä mitä muuta ilmiötutkimuksemme paljastavat ihmisten käyttäytymisen taustalta valtakunnallisesti tai alueellisesti!
Ruoka
Millaisia ruoan kuluttajia suomalaiset ovat? Miten usein ja kuka käy kaupassa, entä kuka laittaa ruokaa? Kuka elää terveyden, kuka helppouden, kuka vastuullisuuden, ja kuka elämysten ehdoilla? Mitä ruokavalioita noudatetaan? Mistä medioista etsitään tietoa?
Asuminen
Miten suomalaiset asuvat ja haluaisivat asua? Mitä asunto merkitsee itselle? Miten koti valitaan? Mikä kodissa on tärkeintä? Miten ja milloin kotia remontoidaan? Kuka päättää sisustuksesta, entä kuka kodinkoneista? Miten koti lämmitetään? Mitä palveluita kotiin liittyen käytetään tai pidetään kiinnostavina? Minkälaisia suomalaiset ovat asunnon omistajina ja sijoittajina?
Liikenne
Mitä auton hankinta ja omistaminen merkitsevät suomalaisille? Millaiset autot kiinnostavat ja mistä hankitaan tietoa? Mitä auto ylipäätään merkitsee meille, millaisia autoilijoita olemme? Suhtautumisemme julkiseen liikenteeseen ja muihin liikkumistapoihin? Miten auton osto rahoitetaan ja mitkä asiat ovat ostopäätöksen takana? Millainen on autoilun tulevaisuus?
Matkailu
Mitkä ovat suosituimmat lento- ja laivayhtiöt? Mistä etsitään tietoa matkailuun liittyen? Miten usein matkustellaan ja minkä tyyppisille lomille? Miten kotimaan matkailu eroaa ulkomaan matkailusta? Millainen loma on mieluisin? Millä välineillä matkustaa mieluiten? Mitkä ovat mieluisimmat majoitusmuodot? Miten matkavaraukset tehdään ja mitä matkailupalveluita käytetään? Millaiset kohteet ja elämykset houkuttelevat matkalla?
Media
Millaisia olemme median kuluttajina? Entä miten käyttäydymme somessa? Mitä medioita seuraamme, mitä medioita pidämme luotettavimpina, mitkä ovat meille tärkeimmät mediat, miten suhtaudumme mainontaan medioissa? Miten paljon kulutamme rahaa medioihin?
Hyvinvointi (terveys)
Miten onnellisia olemme? Miten parisuhteemme voivat? Syömmekö lääkkeitä? Olemmeko pitkäaikaissairaita? Hoidammeko hampaitamme? Käytämmekö lääkäripalveluja? Olemmeko uupuneita? Otammeko rokotuksia? Harrastammeko liikuntaa? Millaista ruokavaliota noudatamme?