Pikaruoka- ja kahvilaketjututkimus

Nyt saatavilla laaja tutkimus pikaruoka- ja kahvilaketjuista – mukana on 31 pikaruokaketjua sekä 11 kahvila-/kioskiketjua! Olemme tutkineet suomalaisten mielikuvia ja kokemuksia pikaruoka- ja kahvilaketjuista vuosittain ja tutkimusraportti sisältää arvokasta vertailutietoa vuodesta 2020 lähtien. 

Tutkimus sisältää tietoa pikaruoka- ja kahvilaketjujen tunnettuudesta, asioinnista, suosittelusta ja 14 mielikuvatekijästä. Raportissa on myös jokaisesta tutkitusta ketjusta Brändivire, joka KPI-tunnuslukuna kiteyttää yhteen tärkeimmät brändimittarit. Lisäksi Data Science -tiimimme on tehnyt tutkimusdatasta verkkoanalyysin, josta saa muun muassa ymmärryksen siitä, millä ketjuilla on yhteisiä kuluttajia.

Tutkimuksen kohderyhmänä on 15–79-vuotiaat suomalaiset valtakunnallisesti ja se on toteutettu nettipaneelissa syys-lokakuussa 2024.

Ota yhteyttä

Tutkimusraportti pitää sisällään:

  1. Tunnettuus ja asiointi
  2. Yleisarvosana
  3. Mielikuvat (tuotteiden maku, tuotteiden tuoreus, valikoiman monipuolisuus, vastuullisuus, henkilökunnan palveluhalukkuus, palvelun nopeus, jne.)
  4. Hintataso
  5. Suosittelu (NPS)
  6. Asioinnin useus
  7. Kotiinkuljetuspalveluiden käytön useus
  8. Median/somen käyttö
  9. Brändivire
  10. Verkkoanalyysi


ota yhteyttä

Tutkitut pikaruokaketjut:
  • ABC
  • Burger King
  • Chitir Chicken
  • DIF Döner
  • Fafa's
  • Friends & Brgrs
  • Hanko Sushi
  • HelmiSimpukka
  • Hesburger
  • KFC
  • Kotipizza
  • McDonald's
  • Momotoko
  • Naughty Brgr
  • Neste K
  • Picnic
  • Pizza Buffa
  • Pizza Hut
  • Pretty Boy Wingery
  • Pupu
  • Rax-buffet
  • Rolls
  • Scanburger
  • Social Burgerjoint
  • ST1
  • Subway
  • Taco Bell
  • Teboil
Tutkitut kahvilaketjut ja kioskit:
  • Arnolds
  • Aschan Coffee & Deli
  • Coffee House
  • Espresso House
  • Fazer Café
  • Spice Ice
  • Presso
  • R-kioski
  • Robert's Coffee
  • Starbucks

 

Ota yhteyttä, kerron mielelläni lisää

Meillä on monipuolista osaamista ja näkemystä sekä paljon erilaista tutkittua tietoa ruoasta ja syömisestä. Meihin kannattaa olla yhteydessä myös muissa tutkimustarpeissa!

Lintunen Merja

Senior Insight Manager merja.lintunen@taloustutkimus.fi 010 758 5310