Suomi liikkuu ja penkkiurheilee
Uusi tutkimus selvittää uniikilla tavalla suomalaisten liikkumista ja urheilun seuraamista, jotta voimme tarjota asiakkaillemme kokonaisymmärryksen liikkumistavoista ja lajeista, joita suomalaiset harrastavat ja seuraavat. Tutkimus selvittää myös 3–20-vuotiaiden lasten ja nuorten liikkumista. Tutkimuksen avulla ymmärrät suomalaisten liikkumistapoja ja -motiiveja, urheilun seuraamista, kiinnostuksen kohteita lajitasolla, ja miten harrastukset ilmenevät suomalaisten elämässä käytännössä. Liiketoimintamielessä tutkimus hyödyttää etenkin lajisponsoreita ja lajiliittoja. Tutkimuksen avulla voi muodostaa myös markkinoinnin kohderyhmiä ja tavoitella näitä esimerkiksi kohdennetun mainonnan keinoin.
Tutkimuksen sisältö
Saat meiltä valmiin tutkimusraportin haluamillasi rajauksilla tai koko väestön tasolla, suomalaisten profiloinnin erilaisiin liikkuja- ja penkkiurheilijatyyppeihin, sekä mahdollisuuden paikkatiedon hyödyntämiseen tulosten tarkastelussa ja toimien kohdentamisessa.
- Suomalaisen aikuisväestön liikkuminen
Miten, miksi, kuinka paljon, mikä motivoi, miksi ei liiku, mitkä asiat ovat tärkeitä, käyttääkö personal trainer -palveluja, paljonko rahaa käyttää? Nämä ovat kysymyksiä, joihin tarjoamme vastauksen suomalaisten liikuntaharrastuksista. - Lasten ja nuorten liikunta
3–20-vuotiaiden liikkuminen vanhempien silmin; kuinka paljon ja miten usein, mitä lajeja, mitä hyötyjä nähdään, miten lajit on valittu, miksi lopetetaan, rahan käyttö, vanhempien käyttämä aika, lasten suhtautuminen koululiikuntaan. - Suomalaiset penkkiurheilijoina
Mitä lajeja seurataan, kuinka usein, käydäänkö tapahtumissa, mistä seuraa, ketkä urheilijat kiinnostavat, mitkä kisat kiinnostavat, mitä brändejä liitetään sponsorointiin, johtaako sponsorointi ostopäätöksiin, rahankäyttö, ajankäyttö. - Liikkujien ja penkkiurheilijoiden segmentointi
Olemme laatineet sekä liikunnan harrastajista että penkkiurheilevasta kansasta profiloivan segmentoinnin, jonka mukaan nämä ovat kumpikin jaettavissa erilaisiin liikkuja- tai penkkiurheilijatyyppeihin profiloivine kuvauksineen. - Suomi kohderyhmiksi -palvelu markkinoinnin kohdistamiseen
Olemme laatineet sekä liikunnan harrastajista että penkkiurheilevasta kansasta myös kohderyhmäanalyysin osana Suomi kohderyhmiksi -palveluamme. Tämä mahdollistaa tutkimuksen tulosten tarkastelun selainpohjaisessa karttakäyttöliittymässä ja kiinnostavien kohderyhmien rajaamisen ja poiminnan esimerkiksi mainonnan kohdentamiseksi.
Tutkimus on tarkoitettu etenkin brändeille ja organisaatioille, jotka tekevät tai harkitsevat sponsorointia, lajiliitoille, jotka miettivät, miten saada lisää harrastajia lajin pariin, miten hankkia sponsoreita tai miten saada lisää maksavia katsojia lajille sekä kaupungeille ja muille julkisille organisaatiolle.
Sponsorointi
Mihin ja miksi kannattaa sponsorointirahat suunnata? Millainen kohderyhmä? Sopiiko se brändilleni? Kuinka kohdennetaan sponsorointia kustannustehokkaasti? Kuinka mitataan sponsorointia? Mihin lajeihin jonkin brändin kannattaa mennä? Millaisia arvostajia eri brändeillä on? Millainen on tapahtumapaikan vaikutusalue?
Lajiliitot
Millaiset ihmiset ovat kiinnostuneita lajista? Miten saadaan lisää harrastajia lajin piiriin? Miten saadaan lisää seuraajia lajille? Miten houkuttelevia lajiliitot ovat sponsoreiden näkökulmasta? Miten saada maksavia katsojia lisää? Kuinka paljon ihmiset haluavat kuluttaa rahaa lajin seuraamiseen?
Tutkimuksessa mukana olevat lajit
- Kävely (arkiliikunta esim. koulu-, harrastus- ja asiointimatkat, lemmikin ulkoiluttaminen)
- Pyöräily (arkiliikunta esim. koulu-, harrastus- ja asiointimatkat)
- Uinti, muu vesiliikunta
- Vapaa-ajan pyöräily, kuntopyöräily
- Jalkapallo
- Retkeily
- Pulkkailu
- Hölkkä tai juoksu
- Sienestys/marjastus, kalastus
- Hiihto
- Kuntosaliharjoittelu
- Pokemon GO tai vastaavat liikunnalliset sovellukset
- Laskettelu, lumilautailu
- Frisbeegolf
- Tanssi/baletti
- Trampoliinivoimistelu
- Jääkiekko
- Salibandy
- Koripallo
- Yleisurheilu
- Skoottaus ja skeittaus
- Ryhmäliikunta (satujumppa, jooga, pilates, spinning jne.)
- Geokätköily
- Kiipeily (sisällä/ulkona)
- Sulkapallo
- Keilaaminen
- Parkour
- Kamppailulajit (nyrkkeily, paini, judo, karate jne.)
- Telinevoimistelu
- Suunnistus
- Tennis
- Lentopallo
- Pesäpallo
- SUP-lautailu
- E-sports
- Cheerleading
- Polkujuoksu
- Muu jääpeli kuin jääkiekko (ringette, jääpallo, kaukalopallo)
- Padel
- Futsal
- Käsipallo
- Golf
- Minigolf
- Taitoluistelu
- Avantouinti
- Rytminen voimistelu
- Squash
- Purjehdus
- Purjelautailu
- Soutu
- Melonta
- Ultimate /liitokiekko
Tarjoamme valmista, heti hyödynnettävää segmenttitietoa suomalaisista kuluttajista
Tutkimuksen hyödyt tilaajalle
Sponsoroijille:
- Sponsoroinnin tarkastelu eri lajien välillä – mitkä lajit linkittyvät mihinkin brändeihin ja mitkä brändit mihinkin lajeihin
- Brändien arvostajaprofiilien peilaaminen eri lajien harrastajien ja seuraajien kanssa
- Paikkatieto luo mahdollisuuden tarkastella sponsoroinnin toimivuutta alueellisesti
- Tietoa voidaan syventää olemassa olevalla datalla ja yhdistämällä muuta valmista tutkimustietoa
- Tunnistetaan asioiden taustalla olevat ilmiöt ja miten ne ilmentyvät eri alueilla
- Sponsoroinnin kohdeyleisöjen luominen
Lajiliitoille:
- Tuoretta tietoa lasten ja aikuisten likkunnan harrastamisesta
- Syitä lajin valitsemiseen ja toisaalta lopettamiseen
- Syitä jonkin lajin seuraamiselle, ja toisaalta miksi seurataan vähän tai ei ollenkaan
- Tunnistetaan asioiden taustalla olevat ilmiöt ja miten ne ilmentyvät eri alueilla
- Tietoa voidaan syventää olemassa olevalla datalla ja yhdistämällä muuta valmista tutkimustietoa
- Segmentoinnin avulla voidaan luoda kohdeyleisöjä urheilun seuraajista
Ota yhteyttä, kerromme mielellämme lisää
Liittyvät tuotteet ja palvelut
Kiinnostuitko Suomi liikkuu ja penkkiurheilee
-tutkimuksesta?
Ota yhteyttä, käymme tutkimuksen sisältöä mielellämme kanssasi lyhyesti läpi vaikka Teamsin välityksellä!